Pages

Monday, January 31, 2011

.hujan + banjir.

assalamulaikum

orang-orang kampung sekalian . ohh sangat poyo ayat aku . haha . hujan oh hujan kenape engkau taknak berhenti ? inilah manusia . bila hujan tak turon dipanggil-panggil bila hujan turon pulak disuroh berhenti . nak buat macam mane . inilah lumrah kehidupan manusia di bumi ini . tapi betul lah . hujan kali ni memang laen macam . dahlah turon terlajak bulan . yela selalu kan turon time akhir-akhir tahun ni awal tahun pulak . lepas tu turon lebat pulak tu . pagi petang siang malam . tak berhenti-henti . bila lah aku nak dapat kepanasan dan kehangatan matahari ? aku merindui mu sang matahari :) baju-baju aku pon tak kering-kering tahu ? aku ingat dekat kluang je hujan tak berhenti . hari ni aku pergi round jb . memang tak best derr ! hujan tersangat lebat . nak buat macam-macam aktiviti pon susah . mase aku on the way balik kluang lalu lah dekat beberape jalan ni . air dah naek lah . macam mane ni . dekat kampong bentong mesti dah naek air . tadi balik aku tengok air sungai memang dah penuh tunggu nak melimpah je tu taw . 

tadi dapat text dari budak kampong melayu . and guess lah . kampung melayu banjir lagi . last banjir tak silap mase tu aku sekolah rendah . dah lame kot kluang tak banjir . aku hope esok hujan dah berkurangan . kesian dekat mangse-mangse banjir lebih-lebih lagi dekat kawan aku tu . jage rabbit tu baik-baik ! rabbit rabbit jugak . keselamatan kaw jangan lupe taw !


kalau hati tak ikhlas
jangan kata sayang :)

follow lah lepas bace :)

No comments: